jempas.se - jempas shoppingspree!

Inlägg publicerade under kategorin Playa del Ingles - Gran Canaria 2015

Av jempa - 21 november 2015 00:48

Hej på er!
Sitter på tåget nu på väg hem, är i Gävle nu.
Här i Svedala är det minsann minus 3 grader, o där man kom ifrån låg de mellan 26-30 varje dag.. Fast de jobbigaste e nog att man kommer tillbaks till detta mörker! Det har varit underbart med solen o ljuset, inte bara själva värmen alltså. Otroligt härligt med solenergi och att det är bländande ljust ute när man vaknar på morgonen vid 08 o går ut på balkongen o man verkligen blir bländad. Love it! :)

Och känns som att man har gått upp typ 5 kg den här veckan! Asså som vi har ätit! Haha! Frukost, lunch, middag. O feta buffeer varje måltid. Ska faktiskt bli skönt att komma tillbaks till de vanliga, o nu har jag lust o gå på typ en detox (lätt o säga när man käkade max direkt när man klev av planet..), hehe ;) ne men mer sallad får de bli iaf! Tyckte jeansen satt tight nu när jag tog på mig dom igen efter en vecka i bara klänning/kjol/bikini.

Ne vi har haft en kanonvecka! Kommer kanske upp fler bilder som finns i Davids mobil. Han tog några fina havsbilder bl.a
Kram på er!

Av jempa - 17 november 2015 09:41

Hej på er!
Slänger upp lite random ökenbilder från 2 olika dagar :)
Annars förutom att springa bland sanddynerna så har vi:
- Badat i havet, perfekt temperatur!
- Solat (men är fortfarande blek!)
- Ätit!
- Druckit goda drinkar! Perfekt med All incl.
- Gått promenadvägen som går efter havet
- Tagit 3 st geacacher, en av dom mitt ute i öknen

Ja det är väl typ det vi har gjort sen jag bloggade sist.
Nu ska jag strax väcka David, snart frukost-time!
Ha en fin dag!

Av jempa - 16 november 2015 08:52

Helloo everybody!

Här har vi det bra, det är varmt o skönt! Igår var det 26 grader kl 18, o desto varmare på dagen så vi njuter för fullt.
Igår solade vi på taket, det finns en pool även dör och en bar, verkligen jättefint här! Sedan efter lunchen tog vi en prommis till sanddynerna i Maspalomas, det var kul, häftigt med nåt så annorlunda! Där i närheten är nudisternas place (ja, dom har en egen stranddel) åxå men som tur va såg vi ingen nakenfis :D
I förrgår (lördags, våran riktiga första dag här) var det molnigt så vi tog bussen in till shoppinggallerian Atlantico. Köpte jeans o en camohalsduk på Stradivarius. David shoppade jeans o en schysst tröja på Pull and bear. Där köpte jag 3-pack strumpor åxå för jag glömde lixom o packa ner det :)

Så nu har vi varit dit iaf o de var najs, skönt att kunna bocka av det såhär tidigt på semestern. Nu ska det enligt väder-sidorna på nätet fortsätta va fint resten av veckan så det hoppas vi på.

Idag blir det nog sola o bada nere vid havet.
Kram på er från ett soligt Grancan!

Av jempa - 6 oktober 2015 21:26

38 dagar kvaaaaar! :D

Av jempa - 15 september 2015 13:00

Igår bokade vi en ny resa! I november far vi till Gran Canaria, närmare bestämt Playa del Ingles!

Vi ska bo på Hotel Marieta, som just nu håller på o renoveras för fullt. Så bilderna är data-illustrationer på hur det kommer se ut. Och dom öppnar två-tre veckor innan vi kommer dit.

Det blir härligt att bo på ett sånt nytt o fräscht hotell!

Någon av er som varit till Playa del Ingles och kan komma med bra res-tips och sånt man inte får missa?

Presentation

Jenny heter jag, men kallas för Jempa. Bor tillsammans med min man och våran son i Sundsvall.

Förutom min familj så älskar jag inredning, mode och att resa! Att blogga är också kul och jag har haft den här bloggen sen 2006(!) :)