jempas.se - jempas shoppingspree!

Inlägg publicerade under kategorin Mallorca 2009

Av jempa - 19 juli 2009 19:39

En utav alla dom goda drinkarna vi drack.

Grymt god mat som vi käkade på hotellets restaurang. Fläskfilé medaljonger, pommes, sallad och aioli. Muums! Fläskfilén var så perfekt stekt att man bara behövde skära lite i den så delades den, så himla mör och god!

Jag står och väntar på seight seeing-tåget ;)

Utsikten från C´an Pastille.

På tåget :)

Brännan sista kvällen. Helt okej!

Ett utav armbanden jag köpte. Det andra var ett oranget flätat, som jag letat som en tok efter här i stan. Självklart måste man åka ända till Mallorca för att hitta ett ;)

En utav fotlänkarna jag köpte. 3 euro kostade dom allra flesta armband och länkar. Dock så kostade det oranga armbandet 8 euro, men det är av äkta läder.

Ja, det här var nog den sista bilden från våran Mallorca-resa. Självklart har jag ju många fler, men lite vill man hålla för sig själv :)

Vi har iallafall haft en jättebra resa där allt har varit perfekt. Och allt har gått så smidigt och bra också, dessutom blev ingen av oss dålig i magen. Eller mjo, jag drack en latte och jag kan ju säga att det small på rätt bra i magen efter den, haha, deras kaffe måste vara tokstarkt :D Fick rusa upp till hotellrummet ;) Men sen var jag fit for fight igen. Drack dock bara en till latte under resan, vi hade nescafe på rummet som fick duga istället ;)

Jag kan verkligen rekommendera er att åka till Playa de palma. Hur bra som helst och nära in till storstaden, havet, utelivet och flygplatsen.

Av jempa - 19 juli 2009 14:24

Vi njöt i havet varje dag!

Innan vågen *panik!*

Efter vågen ;)

Och ibland var vågorna så stora och starka att man knappt kunde komma ner i vattnet förrän man ramlade :)

En tant ramlade och jag tyckte så himla synd om henne! Som tur var så kom folk snabbt på plats och fick hjälpa henne upp.

Roligare vare däremot när en liten kille på 7-8 år skulle ner i vattnet men han kom aldrig i för vågorna tog han hela tiden. Man fick nästan skynda sig ner innan nästa våg kommer ;)

Therese! This is for you ;) Tåspret at Playa de Palma 2009!

Vi la oss så nära vattnet som möjligt varje dag. Underbar värme både i luften och havet!

Sis, du skulle vart här ;)

Jag käkade en lasagne som var grym! David käkade friterade bläskfisksringar som han gillade. Jag däremot höll på o spy när jag fick smaka. Kanske bara av vetskapen att det var en äcklig bläskfisk jag tuggade på :)

Efter maten blev det såklart varsin drink. Blev många drinkar och sangria under hela veckan.

Ja, Sangrian då. Som var jättesgod!

Av jempa - 19 juli 2009 12:45

David på stranden. I bakgrunden ligger en drunken sailor och sover :D Även att det var en tant med jättestora hängtuttar som precis kilivit upp ur vattnet som jag även lyckades få med i bakgrunden på ett kort, men tyvärr blev det för mörkt så det syntes inte så mycket, haha =)

Skön och varm strand ända in på sena kväll! Hela stranden i Playa de Palma sträckte sig 5 km. Ganska lång m.a.o

Jempa´s going wild.

Käkade friterad kyckling på KFC två gånger, gott men nu känner jag mig bara äcklad av att se den här bilden..

Spelade litegrann i spelautomaterna.

En liten bit från vårat hotell fanns detta ställe med disco, showdancing med mera. Vi var aldrig in, var alldeles för många skrikiga tyskar och engelsmän där för att man äns skulle våga sig in, haha :D

I en butik sålde dom dom här tuffa dojjorna! Någon som känner igen dom? ;) *nostalgi*

Roliga =)

Jag på ett seght seeing-tåg :) Vi åkte med det tåget fram och tillbaka genom hela Playa de Palma flera gånger, suupermyysigt! Turen går på den där lilla vägen efter stranden, från S´Arenal till C´an Pastille (ungefär där vi bodde, men egentligen mittemellan dom ställena), ungefär 5-6 km lång sträcka.

Såhär söta såg tågen ut ;)

Av jempa - 19 juli 2009 12:13

Har hamnat i ett paradis! Iallafall för oss som älskar armband! Och ankellänkar =) Har kommit hem med 2 armband och 2 ankellänkar.

Solnedgången var så fin!

Vårat hotell sett från stranden.

Frukost på ballis :P

Jag älskade den där jordgubbsshaken! Som mjölk i koncistensen men ändå krämig! Och supergod!

Pizza käkade vi första dagen. Helt okej, men osten dom använder på pizzorna är ingen höjdare, mozzarella skulle jag tro?

Massa killar som var ute varje dag och åkte wakeboard efter sånna där "fallskärmar". Vissa var duktigare än andra =)

Jag ska skojja till det på en gata i Palma stad.

Dagen då vi bestämde oss för att ta en tur in till Palma var det alltså ganska så jekla varmt! På bussen in trodde jag nästan att jag skulle svimma! Svetten bara rann mellan tuttarna, på magen, pannan..ja överallt. Och självklart var bussen packad med folk också.. Som tur är tog det bara 10-15 minuter så var man framme...

Vi gick in i en byggnad som påminde mycket om NK, olika avdelningar för olika saker; damkläder, herrkläder, textil, hifi, väskor osv. Men vi hittade ingenting.

Sen gick vi vidare genom hela stan, till slut hittade vi Zara (där jag köpte en tunika), Mango och H&M. På H&M fanns Trend-avdelningen, trodde verkligen att jag skulle hitta nåt fint där, men tyvärr ingenting.

Efter cirka 3 timmar tog vi bussen tillbaka, och vi skyndade upp på hotellrummet och bytte om till badkläder. Och skyndade oss ner till havet för att ta ett svalkande dopp. Himla skönt!

Hehe, killarna i bakgrunden var roliga =) Dom skrek och gjorde tummen upp en lång väg efter att dom åkt förbi oss.

Folket på Mallorca var verkligen jättetrevliga! Inte alls jobbiga på något sätt, som på många andra ställen utomlands där dom tjatar att man ska köpa saker av dom hela tiden. Utan här var det snarare tvärtom, om man undrade över något fick man nästan leta efter personalen. Samma sak gäller även i alla dom där Supermarkets som fanns vid Playa de Palma där vi bodde. Så himla skönt att slippa alla dessa jobbiga försäljare som nästan drar i en för att man ska köpa.

Folket här var bara jättetrevliga och glada hela tiden! Skrattade och bjöd på sig själva. Allt för att göra oss turister nöjda :)

Jag på en mysig liten gata i Palma.

Yeah, poserar i min nya tunika ;)

Av jempa - 18 juli 2009 23:55

Utsikten från vårat hotellrum var grym! Vi bodde på våning 7 av 9.

Nära till stranden hade vi också.

På dessa kunde man få rundturer på ön tillsammans med en guide =)

Första kvällen fyllde vi kylskåpet med bland annat några fräscha bacardi breezers.

En utav många hästar som fick springa runt hela dagarna i värmen :(

Jag trodde vi skulle nån annanstans tydligen..

Av jempa - 18 juli 2009 22:35

Okej, nu är vi hemma! Både flygresan och tågresan gick bra både dit och hem. Allt har flytit på hur bra som helst! (Förutom att jag tydligen har tappat min mascara från Dior som jag köpte på taxfreen nu på hemvägen, GRYMT irriterande! 22 euro åt helvette..).

Ska föra över dom 625 bilderna nu, så jag återkommer senare med lite text och förmodligen desto fler bilder, precis som min blogg brukar fungera m.a.o ;)

Av jempa - 10 juli 2009 17:17

Jag tror inte jag kommer blogga nåt mer före resan. Om det inte blir en sväng på Arlanda, får se. Kan ju hända att jag bloggar lite där nere i Mallorca också förstås.

Menmen, bye bye Sweden ;)

Av jempa - 9 juli 2009 17:49

Japp, håller på o packar lite. Det enda som är kvar nu är neccessären med smink, schampo, bodylotion med meeera. Men det packas ju ner sist av allt. Har förmodligen tagit med mej för mycket, som vanligt. Men kan ju vara skönt att ha lite att välja mellan också ;)

Jag tycker det är lite roligt så jag har även börjat packa lite i Davids väska =) Och han tycker det bara är skönt att få lite hjälp.

Roligare att packa i än packa ur!

Presentation

Jenny heter jag, men kallas för Jempa. Bor tillsammans med min man och våran son i Sundsvall.

Förutom min familj så älskar jag inredning, mode och att resa! Att blogga är också kul och jag har haft den här bloggen sen 2006(!) :)