jempas.se - jempas shoppingspree!

Inlägg publicerade under kategorin Kreta 2015

Av jempa - 8 juni 2015 13:00

Här kommer filmen från Kreta! Whoop whoop :)

Av jempa - 14 maj 2015 18:04

Jag skulle ju bestämt köpa en parfym på taxfreen hade jag tänkt men blev ändå skeptisk till dom stora flaskorna så jag hoppade över parfymen. Mascaran från Dior hade jag tänkt köpa och hittade det här setet med ett läppstift med dessutom, najs! Och så dom omtalade läppglansen från Clarins! Slog till på ett 2-pack i dom snyggaste (enligt mig) nyanserna. Bägge är nude-nyanser and I like :)

David däremot köpte en parfym från Versace (Eros heter den) som luktar så jekla gott! Den karln har bra parfym-smak, I have to say!

Av jempa - 11 maj 2015 14:00

Här kommer lite fler random pics från härliga Kreta!

Så häftigt och stort hotell! Bara den inglasade poolen blir man ju imponerad av. Allt var himla fräscht och poolerna (fanns 3 st pooler, varav en var en saltvattenpool) rengjordes varje morgon, inkl våran egen pool.

David njuter på kanten av vår pool. Vi hade supertur o fick, enligt oss, det bästa läget. Med utsikt över "the main pool", och med sol hela dagen.

Utanför entrén, i en väldigt ofärdig pose :D

Mysig kvällsbelysning.

Utsikt från hotellrummet, ser ni snön på bergen där bakom. Lite oväntat där i värmen :)

Där ser man även lite av saltvattenpoolen till vänster. Och den stora till höger.

Njuter av en frozen daquiri vid poolbaren :)

poseing :D

Av jempa - 8 maj 2015 14:55

Här kommer lite bilder från mysiga hamnen i Chania. Vi gick ut på piren o fotade lite. Hade velat gått lite mer i deras mysiga, små gränder men tiden bara rusade iväg o vi var tvugna att äta och efter vi gjort det var klockan helt plötsligt 21 och det var mörkt.

Av jempa - 6 maj 2015 22:06

Kvällens outfit har ni här. Var på väg till hotellets italienska restaurang. Jag åt spagetti med olivolja, vitlök o parmesan-flarn, så himla gott men även väldigt spicy så läpparna nästan domnade bort, haha, men såå gott! David tog en pastarätt även han som han tyckte var kanongod.
Efter middagen gick vi till hotellets bar där det var piano-kväll (varje ons o lör), supermysigt!
Nu ligger vi i sängen o kollar youtube, föresten, ni måste kolla in Davids youtube-kanal, det är där vi kommer lägga upp klipp/filmer från Kreta. Davidhagglund heter han iaf, så fixa en prenumeration på hans kanal vetja! Finns redan minst ett klipp utlagt (!!), så skynda :)

Av jempa - 5 maj 2015 21:37

Nu är vi hemma efter en tur till Chania. Blev lite shopping, hittade en tuff "hängsel-klänning" (?) på Zara, och en frans-kimono på Stradivarius. Vi käkade där vid hamnen innan bussresan hem. Så nu ligger vi o jäser på hotellrummet, mätta o belåtna.

Av jempa - 3 maj 2015 20:55

En halv dagens kan man säga :D
Jag ser lite dyster ut kanske, men skenet kan bedra! Jag e jätteglad att få vara här :)

Av jempa - 2 maj 2015 22:16

Vi har det rätt bra här! Ikväll tog vi bussen in till Platanias o käkade middag, det blev kött o det var riktigt gott. Godare än det vi åt igår (som är här ovan på bilden - grilled mix).

Idag har vi legat på SPA't halva dagen, o resten av dagen tillbringade vi i våran egna pool. Vattnet e kallt men David har iaf gjort bomben två gånger o han e en badkruka (ja me) så sådär vrålkallt e det inte, så måste bli en bomb för mig med innan den här veckan e slut :D Men det är ju rätt soft att bara ligga på badmadrassen o sola åxå. Underbart!

Dagarna går alldeles för fort här!

Presentation

Jenny heter jag, men kallas för Jempa. Bor tillsammans med min man och våran son i Sundsvall.

Förutom min familj så älskar jag inredning, mode och att resa! Att blogga är också kul och jag har haft den här bloggen sen 2006(!) :)