jempas.se - jempas shoppingspree!

Inlägg publicerade under kategorin Övriga resor!

Av jempa - 12 juli 2022 13:57

Igår på morgonen så for vi och familjen Rautakorpi ner till Furuvik med kidsen. Varsina bilar, såklart! Trångt annars.. Aja!
Vi var nere vid 11 och tror vi var där till kl 16ish.
Och vi hade hur kul som helst! Kidsen var glada o nöjda (jamen, såklart några utbrott men dom e ju tre år så det hör till) och vi med! :) Lunchen var lite lätt kaotisk, det var mkt folk, varmt och stämningen blev stressig.
Men när lunchen äntligen var ?överstökad? så var det bara så mysigt igen!

Men alltså!! Jekla gullungar!

Sesan for vi in till Gävle och checkade in på hotellet - Clarion Hotel Winn. Och efter en kort paus där så blev det middag ute på stan. Jag åt en vesuvio som var riktigt, riktiiigt god! Det syns va?

Lilla Leon som är så himla smidig bebis! Är lixom nöjd bara han får sova o äta lite emellanåt, jekla gollonge!! Det är lugnet före stormen nu, hehe, nästa sommar är det säkert full fart i småbena hans :) /k]

The mamas and kiddos!

Hehe jamen va bra den sista bilden blev..

Iaf har vi haft en riktigt mysig vistelse på Furuvik o Gävle med fiiina vänner! Hej Elin! Vet att du läser, min allra trognaste bloggläsare ;) höhö!

Jason ger tummen upp för resan! Innan vi checkade ut imorse :)

Av jempa - 13 juli 2021 21:34

I söndags åkte ci yill Hudik på en liten mini-resa.
Jag hade bokat ett rum på Strandpirens hotell, ett jättefint hotell precis vid havet och 15 minuters promenad in till stan.

Vi for hemifrån efter att Jason hade sovit sin lunchvila, tror klockan var 15'ish.
Så vid 16 checkade vi in och kollade in rummet lite snabbt innan vi tog en promenad in till stan:

Det var fräscht och ändå rätt rymligt. Supersköna sängar, både jag o Jason sov som två stockar, haha. David däremot hade problem o somna, stackarn. Men sen när han aov så sov han säkert bra han å :)

Iallafall, vi gick in till stan, jättemysig promenadväg precis vid vattnet.

Och vi käkade middag på ett ställe som heter Texas Saloon. Alltså så himla gott!!
Jason fick kaos-panik-skrika-vägra sitta i barnstolen-hysteri precis när vi kom dit.
Exakt det man fasat för hände.
Men så hick han runt lite med David o sedan gick han o jag in o spanade i restaurangen (vi hade satt oss ute för att äta) o kollade runt lite.
Sen var han HELT OKEJ med att sitta ner, o där satt han nöjd resten av måltiden, tack gode gud, hahah, o vi hade surfplattan med så Alfons Åberg hjälpte oss också en hel del :D
Men iallafall, man stressar ju i sig maten hehe.. livet med barn ;)

Det var som sagt riktigt gott, synd inte hela tallriken kom med på bild haha, o hade inte riktigt tiden att ta en till heller ;) (var säkert vrålhungrig också..)

Ja, och sedan blev det promenad hem, klockan var nästan sängdags vid det här laget, för Jasse alltså.

När vi kom till hotellet chillade jag o Jason på rummet innan jag nattade han.
David fick lite värdefull egentid så han gick o tog en Aperol Spritz där på hotellets uteservering.

Nästa morgon var det dags för hotellfrukost! Som jag både längtat, och fasat, lite inför.
Jason är alltså en VILD tvååring, att vara stilla i nya, spännande platser är inte hans starka sida. Han är nyfiken och vill gärna springa istället för att gå. Och om man försöker springa ifatt han så blir det jättekul och han springer snabbare, hehe, så det kan lätt bli lite panikartade situationer.

Men det gick ändå okej. Eller ja, vi fick i oss mat så vi blev mätta iaf :D
Jason åt typ lite grädde men pannkaka skulle han inte ha, inget annat heller för den delen.
Hans sitta still-tålamod varade inte lika länge denna gång aom under middagen. David fick gå ut med han o spana på uteserveringen, han vill ju gärna upptäcka o se alla nya ställen. Lilla, nyfikna killen! <3
Jason hade tydligen skrämt en mås där ute, tre gånger flög han in i fönsterrutan, hehe, hemskt men ja dom e hemska dom åxå, karma!

Sen så checkade vi ut och David o Jason for till en lekpark och jag fick egentid för lite shopping:

Det blev en massa saker från HM, men bl.a dessa sängkläder och filt till Jasons rum.
Och tre tröjor från Kappahls rea, nöjd!

Har börjat fixa med Jasons rum också, men det får ni se mer om längre fram :)

Av jempa - 22 september 2020 20:46

Min storasyster frågade mig igår om jag var sugen på att haka på henne och morsan till Ullared. Jaa men hallåå!! Såklart! Haha

Så i november är det dags, tråkigaste månaden på året vill man ju piffa upp lite med ett Gekås-besök!

Jag är såå taggad! Har redan börjat skriva en inköpslista :D

Av jempa - 2 augusti 2020 19:01

Vi har haft en tokbra helg!
Jag fick ju presentkort på Södra Bergets hotell av David när jag fyllde år, tanken var att jag skulle få koppla av där själv o få sova ut, typ. Men det kändes roligare att göra något tillsammans, plus att syrran kunde tänka sig att vara barnvakt :)

Så vi har firat våran bröllopsdag och Davids födelsedag där i helgen.
Vi började med Spa, sen checkade vi in vid kl 16 och på kvällen blev det middag på restaurangen "180 grader".

Efter middagen så blev det Strike club. David lärde mig spela Shuffle board, rätt roligt ju! Jag vann en gång o han en gång :)

Här kommer lite pics!

Grym utsikt från Spat!

Verkligen avkopplande! Man tror de ska vara drömmen för en småbarnsförälder att gå på spa, och ja det är det ju på ett vis, men det var inte lätt att hålla sig vaken efter denna spa-dag! Haha jag blev ju astrött jag!

Rummet var superfint med ny, fräsch inredningsstil! I like!
Det låg längst upp i den nybyggda delen, med balkong! Utsikten var helt sjuk..

Här är förrätten, supergod!

Grillad entrecote, det var jättegott!

Vi är verkligen såååå nöjda med helgen!!

Stort tack till syrran o Jocke som tog så himla bra hand om Jason! <3

Av jempa - 17 juli 2020 13:06

Igår åkte vi ju ut till Ekerö för att hälsa på min BFF Sandra o hennes familj :)
Vi kom fram vid 14ish. Och dom hade dukat så himla fint födelsesgasfika till mig för jag fyllt år, hur gulligt?! Fick en present också, kökshandukar från Deaign Letters som jag hade önskat mig. Superfina! Tack ännu en gång Sandra!!

Så festligt med tomteblossen! :) Och kladdkakan var gudomlig! Mums!

Barnen lekte så fint ihop och Adele är ju dne bästa barnvakten, hon höll Jason i handen o visade han runt, gullisar! Milo gav Jason "leksaksmobilen" när han såg att han ville ha den, så snäll!

Mitt fina paket!

Sedan efter lite fika o lek åkte vi alla till stallet och hälsade på deras häst Tubbe.
Han är verkligen jättesnäll, på riktigt! :)

Det slutade med att jag stt i sadeln, på första gången på, ja men 6-7 år måste det vara iallafall.
Det blev t.o.m lite galopp i bägge varven, så roligt! Var länge sen men det gick ju riktigt bra!
Okej, håll i er för här kommer lite bildspam på mig o Tubbe :)

Av jempa - 16 juli 2020 13:06

Så himla aurt, jag hade skrivit ett ganska långt inlägg men så råkade jag stänga av appen så allt försvann.. suck!! Så här kommer en massa bilder iaf.
Vi checkade in igår vid 14, på Quality Friends Hotell i Solna.

Lilla hotellkillen våran! Första gången Jaaon bor på hotell, så mysigt!
Han sov bredvid mig i dubbelsängen inatt, med rumpan i mitt ansikte typ hela natten, haha, standard.. men vi vaknade 08 så sov rätt länge ändå.

Men igår efter vi chillat lite på rummet så gick vi på MOS o käkade middag, blev mexikanskt som sandra tipst om oss, Zocola trot jag det hette.
Vi märkte att vi ätit där i Uppsala åxå, verkar va en kedja typ, supergott vare!

Nu ska vi strax åka till Sandra o hennes familj på Ekerö! Ska bli så kul o ses!! Var ett år sedan sist, alldeles för länge sen de!
Men först blir det lunch o sen drar vi.
Nu avslutar jag här innan jag råkar stänga appen igen av misstag..

Av jempa - 10 augusti 2019 09:30

Vi hann både äta och fika massa gott, mwn även lite shopping såklart!
En Calvin Klein-klänning till mig o massa fint till Jason från HM. Var in på Zara o kikade deras bebisutbud åxå men blev lite besviken, hittade inget alls där. Däremot blev det en tischa till mig.

Mamma/mormor köpte en massa fint till Jason, allt detta förutom dregglisarna och dom två tröjorna till höger, dom köpte jag. Passande nog så fick jag ett meddelande med 20% rabatt på hela köpet på H&M någon timma innan, så det blev ju kanon! :)

Min klänning som jag fyndade på rean :)

Igår invigdes moln-settet som han fick :) sötast i världen såklart!

Av jempa - 7 augusti 2019 08:56

Nu är jag och mamma på väg till Uppsala för lite shopping, mys och förhoppningsvis äta gott :) en liten semestertripp över dagen bara. Känns skönt att få ha lite tid för sig själv faktiskt, 3 månader sen sist ju :) men saknar redan Jason! Han var jättemysig imorse innan jag gick, låg o flinade så stort :) men idag ska jag njuta av att bara få vara!

Presentation

Jenny heter jag, men kallas för Jempa. Bor tillsammans med min man och våran son i Sundsvall.

Förutom min familj så älskar jag inredning, mode och att resa! Att blogga är också kul och jag har haft den här bloggen sen 2006(!) :)