jempas.se - jempas shoppingspree!

Alla inlägg under juli 2010

Av jempa - 30 juli 2010 10:36

Hittade en del utav det jag köpte på nätet, lättsammast så så slipper man fota o grejja ;)

Lite shopping på Body Shop, deras bronzingpuder utan skimmer är grymt! Läppglanset jag köpte är i en annan färg än den på bilden.

Lite ljusbeige/nude.

Enkel cardigan från GT.

Jättesköön :)

Den här e verkligen en favorit! Och det var 2 produkter för 285 kr, så jag valde den här sprayen också, det fick jag också av David som en sen födelsedagspresent :)

Sådär, det var liite av det jag köpte. Kanske visar mer senare.

Av jempa - 29 juli 2010 23:53

Ja nu är vi hemma i tråkiga sundsvall igen. Jag hade gärna varit kvar i Stockholm några dagar till ;)

Idag tog vi en sista sväng på stan inne i city innan vi åkte hem klockan 17. Shoppades en del idag också, David är riktigt på hugget ;) Måste säga att han är riktigt bra på att shoppa (när han väl gör det..).

Dock då fastnade jag för en jättefin tröja på JC (!), men som var slut i min storlek överallt. Så jag ska kanske ut till Birsta imorgon och spana där. När jag har sett något jag vill ha måste jag ha tag på det. Typ :)

Okej, några fler bilder från våran underbart sköna resa!

Våran frukost igår. Den intogs i Gallerian :)

Här shoppade David både till sig själv och till mig, i sen födelsedagspresent, Tack sötis! :)

Bild från igår när vi gick till Grönan och tog färjan tillbaka till slussen.

Igår tog vi en islatte och vanlig latte vid "svampen".

Idag köpte vi lite smått och gott från Chokladfabriken. Bl.a en sån där macarone, som jag har velat prova. Det ska tydligen vara rätt stort i Kina och andra länder. Och jag förstår varför; den var riktigt smarrig!

Av jempa - 28 juli 2010 23:14

Skitdålig kvlité, men Gröna Lund syns om man kollar nooga :)

Så fint i Stockholm!

Vi har haft en jättemysig dag och kväll! Efter att vi varit i Kista Gallerian (jag köpte ingenting! Men David hitta en skitsnygg tröja på New Yorker), så¨for vi mot Kungsträdgården. Gick runt lite där sen gick vi upp mot Strandvägen, jättemysigt att gå där vid hamnen o kolla på båtar :)  Så det slutade med att vi gick mot Gröna Lund och tog färjan över till Slussen. Därefter gick vi in mot Gamla Stan, käkade lite och sen tog vi tuben hem.

Imorgon ska vi kolla läget på Söder, och sen vid 17 så åker vi hem igen.

Har verkligen haft det superbra här! Vill inte åka heem :)

Dom här fina köpte jag idag :)

Av jempa - 28 juli 2010 17:44

har sprungit runt på flera twilfit butiker för att få tag på en komplett bikini. Trosan fick jag köpa i en btuik, och överdelen på en annan. Hade tur som fick tag på min storlek på överdelen för den var slut på flera andra ställen. Så äntligen har jag min fina bikini :)

Vi är på hotellet en snabbis nu för o lämna det vi handlat. Inte så jättemycket egentligen, men vi ska dra vidare till Kista Gallerian strax och spana :) Dom har ju öppet till 21 varje dag, så skönt att slippa stressa.

Ha en bra onsdag allihop!

Av jempa - 28 juli 2010 09:43

Godmorgon från ett mulet Stockholm.

Jag klev upp före David, typ för 30 minuters sen och gjorde mig klar. Men nu har David vaknat till också så snart är vi på väg ner på stan =)

Tror det får bli en sväng runt Stureplan idag,  och så ska vi (eller jag) kika på ZARA och Topshop. Se om man hittar något snyggt =) Jag ska ju få nånting av David också i födelsedagspresent. *hihi*

Den här datorn e verkligen superseg, det har tagit mig säkert 5-10 minuter att skriva det här inlägget. Sämst! Men man ska väl vara glad att det äns finns en dator på rummet =) Eller vad säger ni?

Men ne, nu ska vi ut o käka frukost på något gott ställe! Kram på er!

Av jempa - 27 juli 2010 21:55

hej på er! Nu är vi tillbaka på hotellet, fötterna småvärker lite efter en rolig dag! Har inte shoppat så mycket, en oversize tischa från Cheap Monday. David hittade 2 snygga tröjor från Peak Performance på NK som han köpte.

Har gått litegranna i butiker, fikat o så. Men vid 17.30 så mötte vi upp Sandra och Goran på Helens krog som ligger här i trakterna runt Fridhemsplan där vi bor.

Var jättetrevligt och vi satt i över 3 timmar och surra :) Skoj! God mat också!

Några bildr:

Vi var lite tidiga till incheckningen så vi käkade en sen lunch på grillen runt hörnet :)

Ganska najs utsikt från hotellrummet.

Bytte om innan vi drog på stan. David tyckte jag skulle se glad ut, så varsegod till han :)

Min middag på Helenes krog fick bli en Club Sandwish och en Mandarin/Chili-cider. Mycket gott och mycket trevligt sällskap!

Tack Sandy och Goran för en kanonbra kväll!

Av jempa - 27 juli 2010 06:53

Sådärja, ser ni vad nyvaken jag ser ut? Har inte hunnit fixa håret än heller. Funderade på att vara utan leggings först, men så kollade jag ut o såg att det regna, dessutom kan det nog va skönt med leggings när man ska sitta på en buss i 4 timmar, nu vet.. klibbiga lår är inte min grej :D

Nu e de dags för frukost! Kram på er!

Ni kan ju föresten spana in min twitter under resan, kan hända att den uppdateras =)

Av jempa - 26 juli 2010 22:56

Har inte packat ner riktigt allt än, vissa saker ska man ju använda innan det är dags att åka. Men annars så tror jag att jag har fått med det nödvändigast. Det ska tydligen finnas dator och fritt internet på våran rum, så bloggas lär det nog göras =)

Natti natti på er!

Presentation

Jenny heter jag, men kallas för Jempa. Bor tillsammans med min man och våran son i Sundsvall.

Förutom min familj så älskar jag inredning, mode och att resa! Att blogga är också kul och jag har haft den här bloggen sen 2006(!) :)