jempas.se - jempas shoppingspree!

Alla inlägg under juni 2014

Av jempa - 15 juni 2014 22:02

Nu är det inte allt för långt kvar tills det bär iväg! Om två dagar sitter vi på planet och vi bör vara framme vid 01, Dubai-tid. Tidsskillnaden är tre timmar, och Dubai ligger före oss.

Kan pricka av litegranna på min check-lista iallafall:

• Målat tånaglarna - check!
  • Målat naglarna
  • Packat
  • Klippt luggen - check!
  • Färgat rötterna - check!
  • Fixat offline-mode på Spotify! - check! (kanske det viktigaste av allt!! näst efter pass o biljetter. Tänk er bara en flygresa utan Spotify, fruktansvärt!)
  • Låna el-adapter av mami&papi
  • Boka bord på Nobu
  • Hämtat tågbiljetterna till Arlanda - check!

Imorgon ska vi hämta upp resväskorna från förrådet och börja packningen, har planerat den rätt bra och hängt upp det som ska med på min kläd-ställning så det borde gå rätt fort och smidigt :)

Av jempa - 14 juni 2014 15:14

'cause I'm happy!

Älskar den här tiden, när man går på sommarsemester och den där helgen innan semestern börjar, och man har allt framför sig! Underbar känsla! Även om det blev tidig semester för mig i år så börjar den ändå bra med soligt väder! Har legat på golvet i vardagsrummet idag med fönstren öppna och solat, asnajs :D Ska snart åka med Pia o hämta karlarna våra som har paddlat kanot idag :)

Ha en skön lördag allihopan!

Av jempa - 12 juni 2014 20:16

Nu har jag bara en arbetsdag kvar sedan blir man en semestertjej :) det har gått så fort plus att jag aldrig haft sån tidig semester förut så den rätta semesterkänslan har inte riktigt infunnit sig ännu. Förhoppningsvis dyker den upp imorgon :)

Av jempa - 9 juni 2014 19:15

Lääskig! Vidrigt med nedräkningen, haha, jag kommer säkert banga..

Den här däremot ser jag fram emot :)

Och den här med :) Roliga!

Av jempa - 9 juni 2014 11:57

Idag är jag ju ledig, så passade på att boka in en lunch med älsklingen. Det fick bli Invito, dom hade godaste lunchmenyn idag såg jag efter att ha surfat runt på dom olika lunch-hakens webbsidor.
Jag åt köttfärslimpa, kanongott! David åt kycklingpasta.
Soligt och varmt va det! Men nu verkar det som att regnet är på gång. Och som vanligt får jag huvudvärk när det blir hastiga omslag i vädret.. skumt sånt där!
Ha en skön måndag!

Av jempa - 7 juni 2014 16:59

Idag tog David med mej på en mc-utflykt till ett ställe jag aldrig varit på tidigare, nämligen Stornäsets naturreservat. Otroligt fint! Det är tydligen ett fågel-paradis med massa olika fågelsorter. Vi såg faktiskt en annorlunda fågel, med värsta långa näbben :) och kan ni gissa vad vi såg på vägen dit?! Jo tre stycken helt otroligt söta föl!! Dom var i samma hage alla tre, kolla in min video på Insta vetja, sjukt söta!
Jättemysig utflykt var de! Vi hade filted med oss så vi njöt av våra starbux där vid havet. Absolut ett utflyktsmål som jag rekommenderar. Den finns även två geocachar där som vi tog :)

Av jempa - 7 juni 2014 16:52

Igår hängde jag med David o Jocke på stan (Pia, du skulle vart me!). Vi käkade lunch på Ågläntan och sedan tog vi en runda på stan, det var massa happenings så de var kul, roligt när det händer något i stada ju! Sedan hamnade vi på Stadshusets uteservering, mysigt! Toppenväder var det ju också så det kunde inte bli bättre :)

Av jempa - 6 juni 2014 18:49

Är ute efter sånna här sandaler, tycker modellen är förjekla snygg!

Jag gillar nog främst dom till vänster och dom i mitten, neon är nog lite för skrikigt för mig, men ändå så snyggt! 129 kr kostar dom dessutom, kanonpris! Men dom till vänster kostar 349kr.

Presentation

Jenny heter jag, men kallas för Jempa. Bor tillsammans med min man och våran son i Sundsvall.

Förutom min familj så älskar jag inredning, mode och att resa! Att blogga är också kul och jag har haft den här bloggen sen 2006(!) :)